Sprzedaż samochodów

Obsługa klienta

Możliwość szybszego reagowania na problemy klientów, podejmowanie działań z wyprzedzeniem, efektywna obsługa klienta na stałym, wysokim poziomie, przekładająca się na dochodowość firmy w długim okresie. System Microsoft Dynamics CRM oferuje następujące funkcje:

  • zarządzanie kontaktami z klientami i informacjami o nich zgromadzonymi w firmie
  • zarządzanie relacjami
  • zarządzanie produktami, usługami i kontraktami
  • planowanie usług
  • definiowanie przepływów pracy (workflow) między zespołami i grupami
  • raportowanie i analizowanie świadczonych usług.

Kampanie marketingowe

Informowanie właściwych klientów o specjalnych ofertach i nowych usługach oferowanych przez firmę jest dziś dużym wyzwaniem. Zintegrowany system zarządzania relacjami z klientami Microsoft Dynamics CRM tworzy kilka komponentów. Jednym z nich jest automatyzacja działań marketingowych upraszczająca takie czynności jak: budowanie baz istniejących i potencjalnych klientów, projektowanie kampanii marketingowych skierowanych do konkretnych klientów, mierzenie wyników prowadzonych kampanii oraz projektowanie dalszych działań marketingowych.

  • Wyprzedaż rocznika
  • Rozmowa telefoniczna – zainteresowanie ofertą
  • Zewnętrzna baza potencjalnych klientów
  • Segmentacja klientów
  • Import z pliku xls
  • Dystrybucja działań do kolejki.

Flota

Moduł CRM Flota to funkcjonalność dla wsparcia pracy dealerów samochodowych. Pozwala na rejestrację pojazdów wchodzących w skład floty klienta (obecnego i potencjalnego). Istnieje możliwość zbiorczej rejestracji floty (ogólnej liczby samochodów, ich rodzajów, danych dotyczących leasingu bądź innych form finansowania), bądź rejestracji pojedynczego pojazdu (numeru podwozia, pojemności silnika i innych danych szczegółowych).

Zadaniem przedstawiciela handlowego lub konsultanta call center pracującego dla dealera samochodowego jest uzupełnianie informacji o flocie klienta na podstawie przeprowadzonych z nim wywiadów. Informacje te mogą być zapisywane bezpośrednio na „karcie klienta”, bądź poprzez zapiski na „rozmowie telefonicznej”(ankieta wypełniona na rozmowie telefonicznej automatycznie uaktualni dane na koncie klienta bez potrzeby pełnego ich przepisywania). Zebrane informacje mogą posłużyć działowi handlowemu do uruchamiania procesów sprzedaży (informacje o wygasającej umowie leasingowej, chęci zmiany floty, deklarowanej chęci zakupu nowych pojazdów), a dział marketingu może wykorzystywać dane do analizy rynku.

Zalety funkcjonalności:

  • Możliwość rejestracji zbiorczej floty lub pojedynczego pojazdu
  • Łatwy dostęp do szczegółowych informacji dotyczących pojazdów posiadanych przez klienta
  • Możliwość raportowania klientów posiadających konkretne marki i modele pojazdów
  • Wstępnie zdefiniowana lista marek i modeli pojazdów
  • Wykrywanie okazji sprzedażowych
  • Dane do analizy rynku.