Windykacja

CRM - 'mipWindykacja'

Wzrost niezapłaconych zobowiązań to problem coraz częściej pojawiający się w działalności wielu instytucji. Doprowadzenie do odzyskania należności to niejednokrotnie proces długotrwały i skomplikowany, na który może się składać postępowanie upominawcze, sądowe lub egzekucja komornicza. Pracownicy działów windykacji często nie nadążają z terminową realizacją zadań, bądź błędnie klasyfikują sprawy przez co krążą one pomiędzy różnymi departamentami, a co w konsekwencji doprowadza do utraty części możliwych do odzyskania wierzytelności, bądź odzyskujemy je, ale z dużym opóźnieniem i przy większym nakładzie środków.

 

Aby zautomatyzować i usprawnić proces windykacji powstało oprogramowanie wspierające kompleksowe zarządzanie wierzytelnościami,

które automatyzuje postępowanie upominawcze oraz usprawnia postępowanie sądowe i egzekucyjne.

Import danych:

 

  • Formaty przesyłania danych
  • Aktualizacja danych o zobowiązaniach
    • Identyfikator
    • Numer faktury
  • Identyfikacja dłużnika
    • Numer płatnika
    • PESEL
    • Nr PPE

 

Klasyfikacja:

 

  • Dłużnika
    • Saldo zadłużenia (inne zobowiązania)
    • Średnie opóźnienie płatności
    • Preferowana akcja
    • Status dłużnika
  • Zobowiązania
    • Przedawnienie płatności
    • Status zobowiązania
    • Wysokość kwoty
  • Aktualizacja stanu dłużnika
  • Przydzielenie odpowiedniego trybu windykacji (A-F)
  • W przypadku zobowiązań przedawnionych tryb specjalny (F)
  • Aktualizacja danych dłużnika (saldo zadłużenia, status dłużnika, średnia ilość opóźnienia)
  • Rozpoczęcie procedury.

 

Działania:

 

  • Zwłoka systemowa w terminie - analiza średniej ilości dni opóźnienia płatności na podstawie danych historycznych (analiza spłat historycznego zadłużenia) i opóźnienie windykacji.
  • Preferowana akcja - analiza po jakiej akcji najczęściej nastąpiła spłata zadłużenia i rozpoczęcie od niej procesu windykacji.
  • Operacje masowe:

 

  • Zbiorcza wysyłka wiadomości e-mail (szablony zdefiniowane w systemie)
  • Integracja zewnętrzną bramką sms (zbiorcze wysyłanie wiadomości sms)
  • Moduł wsparcia windykacji telefonicznej (kolejki rozmów, automatyzacja przepływów danych)
  • Korespondencja seryjna (generowanie dokumentów pdf na bazie szablonów oraz przygotowanie do wysyłki)
  • Eksport do aplikacji E-Sąd (wsparcie składania pozwów masowych).

Eksport do E-Sąd:

Integracja z aplikacją e-sąd:

  • Eksport do formatu e-sąd bezpośrednio z systemu
  • Dla małego odbioru możliwy eksport automatyczny
  • Dla klientów wielkiego odbioru lub instytucjonalnych dodatkowa opcjonalna weryfikacja
  • Kontrola poprawności danych i raporty o brakach.

Obsługa procesowa:

Raporty:

 

  • Kreator raportów
  • Definiowane widoki
  • Zaawansowane wyszukiwanie, filtrowanie po:
    • datach (długości procesu windykacyjnego, data rozpoczęcia, zakończenia)
    • kwotach (zakres kwot, mniejsze od, większe od)
    • fazach (aktualna faza windykacji, faza kończąca windykacje)
    • klientach (indywidualni, mały odbiór, wielki odbiór).
  • Eksport do programu Excel

 

Dostęp do systemu:

  • System uprawnień oparty na rolach zabezpieczeń (poziomy dostępu prawnik, pracownik biura regionalnego itp.)
  • Panel dla operatora windykacji telefonicznej – dostęp do wybranych danych
  • Panel www dla dłużnika – identyfikacja po wewnętrznym numerze sprawy poprzez stronę www.