CRM - 'mipWindykacja'
Wzrost niezapłaconych zobowiązań to problem coraz częściej pojawiający się w działalności wielu instytucji. Doprowadzenie do odzyskania należności to niejednokrotnie proces długotrwały i skomplikowany, na który może się składać postępowanie upominawcze, sądowe lub egzekucja komornicza. Pracownicy działów windykacji często nie nadążają z terminową realizacją zadań, bądź błędnie klasyfikują sprawy przez co krążą one pomiędzy różnymi departamentami, a co w konsekwencji doprowadza do utraty części możliwych do odzyskania wierzytelności, bądź odzyskujemy je, ale z dużym opóźnieniem i przy większym nakładzie środków.
Aby zautomatyzować i usprawnić proces windykacji powstało oprogramowanie wspierające kompleksowe zarządzanie wierzytelnościami,
które automatyzuje postępowanie upominawcze oraz usprawnia postępowanie sądowe i egzekucyjne.
Import danych:
- Formaty przesyłania danych
- Aktualizacja danych o zobowiązaniach
- Identyfikator
- Numer faktury
- Identyfikacja dłużnika
- Numer płatnika
- PESEL
- Nr PPE
Klasyfikacja:
- Dłużnika
- Saldo zadłużenia (inne zobowiązania)
- Średnie opóźnienie płatności
- Preferowana akcja
- Status dłużnika
- Zobowiązania
- Przedawnienie płatności
- Status zobowiązania
- Wysokość kwoty
- Aktualizacja stanu dłużnika
- Przydzielenie odpowiedniego trybu windykacji (A-F)
- W przypadku zobowiązań przedawnionych tryb specjalny (F)
- Aktualizacja danych dłużnika (saldo zadłużenia, status dłużnika, średnia ilość opóźnienia)
- Rozpoczęcie procedury.
Działania:
- Zwłoka systemowa w terminie - analiza średniej ilości dni opóźnienia płatności na podstawie danych historycznych (analiza spłat historycznego zadłużenia) i opóźnienie windykacji.
- Preferowana akcja - analiza po jakiej akcji najczęściej nastąpiła spłata zadłużenia i rozpoczęcie od niej procesu windykacji.
- Operacje masowe:
- Zbiorcza wysyłka wiadomości e-mail (szablony zdefiniowane w systemie)
- Integracja zewnętrzną bramką sms (zbiorcze wysyłanie wiadomości sms)
- Moduł wsparcia windykacji telefonicznej (kolejki rozmów, automatyzacja przepływów danych)
- Korespondencja seryjna (generowanie dokumentów pdf na bazie szablonów oraz przygotowanie do wysyłki)
- Eksport do aplikacji E-Sąd (wsparcie składania pozwów masowych).
Eksport do E-Sąd:
Integracja z aplikacją e-sąd:
- Eksport do formatu e-sąd bezpośrednio z systemu
- Dla małego odbioru możliwy eksport automatyczny
- Dla klientów wielkiego odbioru lub instytucjonalnych dodatkowa opcjonalna weryfikacja
- Kontrola poprawności danych i raporty o brakach.
Obsługa procesowa:
Raporty:
- Kreator raportów
- Definiowane widoki
- Zaawansowane wyszukiwanie, filtrowanie po:
- datach (długości procesu windykacyjnego, data rozpoczęcia, zakończenia)
- kwotach (zakres kwot, mniejsze od, większe od)
- fazach (aktualna faza windykacji, faza kończąca windykacje)
- klientach (indywidualni, mały odbiór, wielki odbiór).
- Eksport do programu Excel
Dostęp do systemu:
- System uprawnień oparty na rolach zabezpieczeń (poziomy dostępu prawnik, pracownik biura regionalnego itp.)
- Panel dla operatora windykacji telefonicznej – dostęp do wybranych danych
- Panel www dla dłużnika – identyfikacja po wewnętrznym numerze sprawy poprzez stronę www.